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Working group reports: evaluation of the evidence to…

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RAITEN, Daniel J. et al. Working group reports: evaluation of the evidence to support practice guidelines for nutritional care of preterm infants—the Pre-B Project 1-4. Am J Clin Nutr. 2016 Feb;103(2):648S-78S

The “Evaluation of the Evidence to Support Practice Guidelines for the Nutritional Care of Preterm Infants: The Pre-B Project” is the first phase in a process to present the current state of knowledge and to support the development of evidence-informed guidance for the nutritional care of preterm and high-risk newborn infants. The future systematic reviews that will ultimately provide the underpinning for guideline development will be conducted by the Academy of Nutrition and Dietetics’ Evidence Analysis Library (EAL). To accomplish the objectives of this first phase, the Pre-B Project organizers established 4 working groups (WGs) to address the following themes: 1) nutrient specifications for preterm infants, 2) clinical and practical issues in enteral feeding of preterm infants, 3) gastrointestinal and surgical issues, and 4) current standards of infant feeding. Each WG was asked to 1) develop a series of topics relevant to their respective themes, 2) identify questions for which there is sufficient evidence to support a systematic review process conducted by the EAL, and 3) develop a research agenda to address priority gaps in our understanding of the role of nutrition in health and development of preterm/neonatal intensive care unit infants. This article is a summary of the reports from the 4 Pre-B WGs.

Disponível em: < http://ajcn.nutrition.org/content/ >

Comentários:
Esta publicação é o resultado de uma reunião de especialistas, ocorrida em Houston-USA que foi intitulada como “The Pre-B Project”. O resultado desta primeira fase teve como objetivo apresentar o estado atual do conhecimento sobre o cuidado nutricional de recém-nascidos prematuros e de alto risco. A partir deste trabalho inicial, serão conduzidas revisões sistemáticas da literatura que servirão de base para o desenvolvimento de manuais de orientações baseadas em evidências, sob a orientação da “Academy of Nutrition and Dietetics Evidence Analysis Library (EAL)”. O tema central foi dividido em 4 grupos de trabalho, cada um abordando temas específicos (1- Especificações de nutrientes para recém-nascidos pré-termo; 2- Questões clínicas e práticas na alimentação enteral de recém-nascidos pré-termo; 3-Aspectos gastrointestinais e cirúrgicos; 4-Padrão atual da alimentação infantil). Cada grupo teve que listar os tópicos relevantes em suas áreas; identificar as questões para as quais existem evidências suficiente para apoiar um processo de revisão; e desenvolver uma agenda de pesquisa para abordar lacunas existentes e que sejam prioritárias no papel da nutrição na saúde e desenvolvimento de recém-nascidos de unidades de terapia intensiva neonatal.